Zoektocht in keramiek: vrouwzijn in vloeiende lijnen en contouren; hoge dunne vaasvormen als weerspiegeling van een zoektocht naar identiteit...

Histoire d'eau (I) - zonder reliëf

2008

Vaasvormen gemaakt van lappen lichte klei met applicatie van donkere klei. Aan de buitenkant komen de kleuren van de klei door de dunne laag blauwe glazuur heen. (prijs per stuk aangegeven)

Léda

2009

"Door Zeus bewonderd en aanbeden, wordt zij tot mythe van Leda en de Zwaan, haar onzekerheid ten top, zit zij met de handen in het haar, want kun je de oppergod wel weigeren? Keramisch neergezet in schoonheid en vertwijfeling, staat zij hier op uit de ogen van de mythe, de oude wereld et baart haar kroos in zwaneneieren." Gedicht van Michel Martinus, door hem voorgedragen bij galerie Arneri op 17 augustus 2014.

Ondine

2017

Een toevallige houding van mijn dochter inspireerde mij tot een reeks werken. Het beeld dat gaandeweg ontstond kan echter op verschillende manieren worden neergelegd. Hiermee verdwijnt de herkenbaarheid. Iedere positie roept andere associaties op. Bij dit beeld denken sommigen aan een zwaan. Steengoed, oxidatief gestookt.

Rêverie VI

2008

Geïnspireerd op een stukje hout gevonden op het strand. Steengoed, celadon, reductief gestookt - Vorstbestendig

Histoire d'eau (II)

2008

Drie vaasvormen gemaakt van lappen lichte klei met applicatie van donkere klei. Het object aan de voorkant is verkocht. Steengoed, ongeglazuurd. (prijs per stuk aangegeven)

Échappée III

2009

Het Franse woord 'échappée' betekent doorkijkje maar ook escapade. Steengoed - vorstbestendig

Sibyllin

2001

Steengoed - vorstbestendig

Aube

2007

De kleureneffecten komen door het gebruik van verschillende glazuren op elkaar. Dit object doet me aan ochtendschemering denken. Aardewerk

Pistes de rêves III

2002

De openingen en doorkijkjes in mijn werk kunnen worden geïnterpreteerd als een uitnodiging om verder te kijken dan de oppervlakkige waarneming. Vorstbestendig - kan dus ook ’s-winters buiten blijven staan.

Passante III

2008

'On pleure les lèvres absentes De toutes ces belles passantes Que l'on n'a pas su retenir.' Les Passantes (Georges Brassens - Antoine Pol) Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus. Steengoed, celadonglazuur, reductief gestookt - Vorstbestendig.

Traces

2001

Door het gebruik van verschillende soorten klei door elkaar ontstaan er kleurverschillen binnen het kleilichaam. Door de bewerking krijgt de huid van de klei scheuren of een craquelé-achtig effect. Een dun en oneffen laag glazuur versterkt dit effect. Steengoed - zwarte houten sokkel.

Elle

2010

Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Zwarte megaliet

2009

Aardewerkt, ongeglazuurd, oxydatief gestookt.

Stralend

2009

Geïnspireerd op een stukje hout gevonden op het strand. Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Prisonnière de soi

2007

Gevangen in eigen lichaam - Aardewerk

Innerlijk landschap

2008

Duo. De verschillende kleuren van de klei vormen landschappen. Steengoed - spaarzaam gebruik van glazuur.

Rust

2008

Steengoed, oxidatief gestookt. Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus.

Passante IV

2009

Silhouet van voorbijgangster. Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig